Co utrudnia sprzedaż? Poznaj 6 najgorszych zachowań

Sprzedaż nie jest prostą pracą – wymaga od handlowców samozaparcia, cierpliwości i profesjonalizmu. Okazuje się, że tak samo jak istnieją zachowania, które pomagają w sprzedaży, nie brakuje też takich nawyków, które sprzedaż utrudniają. Dziś poznamy 6 najgorszych zachowań!

Zastanawiałeś się kiedyś, jak Twoje zachowanie wpływa na efektywność Twojej sprzedaży. Nawet nie wiesz, jak kluczowe mogą być codzienne nawyki. Warto więc uświadomić sobie, co utrudnia sprzedaż i wystrzegać się najgorszych zachowań.

  1. Myślenie o kliencie idealnym

Jeśli w swojej pracy skupiasz się na tym, co idealnie, taka sielanka szybko może Cię zgubić. Dążenie do ideałów w sprzedaży na pewno się nie sprawdza, bo klient idealny nie istnieje. Zamiast narzekać i marzyć, lepiej skupić się na indywidualnym podejściu do każdego partnera biznesowego.

  1. Niemonitorowanie postępów pracy

Kiedy handlowiec przestaje kontrolować swoje wyniki, gubi się w swojej pracy i nie wie właściwie, do czego dąży. Nie jest tajemnicą, że praca w sprzedaży wiąże się z planami sprzedażowymi i ciągłemu dążeniu do ich realizacji. Stały monitoring postępu pracy pozwoli Ci ocenić, jakie efekty przynosi Twoja praca – nawet jeśli nie wymaga tego szef.

  1. Brak kontrolowania ustaleń

Z jednym klientem coś ustalasz, a za chwilę rozmawiasz już z innymi. W takich sytuacjach nie trudno o pomyłkę, która może kosztować Cię kontrakt. Zamiast gubić się w ustaleniach, lepiej na bieżąco zapisuj, co się dzieje, co ustalasz i czego życzy sobie klient. To usprawni Twoją pracę.

  1. Unikanie trudnych rozmów

Trudne rozmowy to w pracy z klientami chleb powszedni. Nie ma sensu ich unikać – jeśli dobrze przygotujesz się do negocjacji czy trudnej rozmowy, jest spora szansa, że wyjdziesz z nich zwycięsko. Brak rozmowy na trudne tematy to psucie relacji z klientem, a co za tym idzie, duże zagrożenie dla współpracy.

  1. Złe nastawienie do klienta i swojej pracy

Twoje nastawienie do pracy, klientów może wiele zmienić – jeśli jest negatywne, na pewno klient to odczuje. Jeśli chcesz, żeby Twoja praca była pozytywnie oceniana, klienci Cię polubili musisz zrobić wszystko, żeby siebie samego pozytywnie zmotywować.

  1. Niedocenienie małych klientów

Częsty błąd, który zamyka drogę do ciekawych, czasem wysokobudżetowych kontraktów. To, że firma jest mała, ostrożnie podchodzi do wydawania pieniędzy, nie oznacza, że ich nie ma, a Wasza współpraca nie może się dobrze układać. Nie warto przekreślać klienta na samym początku budowania relacji.

>> Sprawdź również – Czego nigdy nie możesz powiedzieć klientowi!?

Skoro już wiesz, co utrudnia sprzedaż – czas skupić się na tym, co ją wspiera i jakie nawyki pomogą Ci w pracy handlowca!

Ten artykuł to część cyklu “Profesjonalna sprzedaż B2B” – sprawdź inne ciekawe teksty!