Nie udało się z postanowieniem noworocznym? Zacznij wiosną!

Zbliża się połowa marca, lada dzień będzie wiosna! To doskonały moment na mały rachunek sumienia i przypomnienie sobie o noworocznych postanowieniach, zwłaszcza tych niezrealizowanych.

Czas biegnie szybko. Ani się nie zobaczymy, a będzie połowa roku. Kolejny raz nie udało Ci się zrealizować nawet połowy z wszystkich postanowień noworocznych? Nie ma sensu czekać na kolejny rok – być może w zimie nigdy nie zrealizujesz swoich planów. Lepiej wykorzystać wiosnę – pierwsze ciepłe dni, przypomnieć sobie swoje postanowienia na ten rok i… po prostu zmobilizować się w sobie do zrealizowania celów.

Najpopularniejsze postanowienia noworoczne to:

  • schudnę 10 kg
  • zacznę się zdrowo odżywiać
  • zmienię pracę
  • znajdę czas dla siebie, rozwinę swoje pasje

Nie ukrywajmy, kiedy na dworze śnieg, mróz i wiatr, ciężko się zmobilizować. Ciężko się wstaje i właściwie nic nam się nie chce. Wiosną robi się cieplej i przyjemniej, a promienie słoneczne dodają nam mnóstwa energii. Warto to wykorzystać i zmobilizować siebie do działania.

Właściwie teraz wszystko zależy od nas samych. Człowiek sam wyznacza sobie granice i cele i tylko od niego samego zależy, co uda się zrobić. Warto więc wyznaczyć sobie cele i postanowienia na wiosnę – lepiej, by były to postanowienia realne i niezbyt wygórowane. Jednak ich realizacja musi być satysfakcjonująca dla nas samych. W planach trzeba też określić datę początku realizacji i deadline wykonania.

Przykład: jak zrealizować wiosenne plany?

Jeśli w tym roku chcesz schudnąć o dwa rozmiary – zacznij od wyznaczenia sobie drogi realizacji. Czasami nie warto skupiać się na cyfrze np. że musi to być 10 kg, ale na końcowym efekcie. Mimo że nasz waga nie drgnie, zmieni się sylwetka i uda nam się zmieścić w mniejsze rozmiary ubrań. Wówczas nasz cel będzie zrealizowany!

Chcesz schudnąć? Zastanów się, jak to osiągnąć zdrowo i skutecznie! Pomyśl o zdrowych nawykach żywieniowych i swojej diecie. Co więcej, znajdź aktywność fizyczną, którą sprawi Ci przyjemność i na którą regularnie znajdziesz czas. Możesz wybrać się z koleżanką na siłownię lub na przejażdżkę rowerową.

Jeśli sobie z tym nie radzisz, poproś o konsultację specjalisty – dietetyka lub trenera personalnego.

>> Czytaj więcej o wizycie u dietetyka!

Pamiętaj – najważniejszy dla Ciebie jest cel, jednak to Ty wyznaczasz ścieżkę do jego osiągnięcia. Samo niestety nic się nie zrobi!

Życzę motywacji na wiosenne dni!

Podzielcie się, co Wy chcecie osiągnąć tej wiosny – czekam na Wasze komentarze.

 

 

 

 

  • Jak dla mnie postanowienia wiosenne są dużo lepsze niż te noworoczne i częściej udaje mi się osiągnąć cel 😀

    • panikierowniczka.pl

      Dokładnie, zgadzam się! Ale nie ukrywam, że wypisuję postanowienia na nowy rok, a zaczynam je realizować wiosną 🙂