Na styku Employer Brandingu i HR – kolejny cykl na blogu!

Praca, rekrutacja, HR – to tematyka, która zyskuje w ostatnim czasie dużą popularność, wszystko za sprawą dużego spadku bezrobocia i przekształcenia rynku pracodawcy w rynek pracownika. Zapraszam na kolejny cykl artykułów na styku Employer Brandingu i HR, poświęcony pracy i karierze, zarówno od strony pracownika, jak i pracodawcy!

Obecnie ofert pracy  jest wiele, kandydaci mają w czym wybierać, mogą stawiać warunki i coraz częściej zdarza się, że po pozytywnej odpowiedzi od pracodawcy, rezygnują z oferty. Inaczej jest na stanowiskach managerskich. Tu wymagania obu stron szybują wysoko w górę, a ofert jest już nieco mniej. Tak czy inaczej – nowa praca, zmiana w naszej strefie komfortu to wyzwanie. Trzeba się do niego dobrze przygotować.

Z drugiej strony, perspektywa pracodawcy jest wbrew pozorom mniej kolorowa. Ciężko o dobrego pracownika, nawet kiedy wymagania nie są wysokie. Często słyszy się: „szukamy młodych ludzi, komunikatywnych i odpowiedzialnych, wszystkiego ich nauczymy…”, a taki ludzi trudno znaleźć, mimo że kandydatów nie brakuje. Kolejna sprawa to employer branding – skończyły się czasy, kiedy chodzi się do pracy wyłącznie po pieniądze i w dodatku, trzeba być za to wdzięcznym. Dla pracowników z pokolenia Millenialsów liczy się o wiele więcej czynników, by praca była tą wymarzoną. Pracodawcy więc przerzucają się w tym, co mogą kandydatom zaoferować.

Poniekąd jestem na styku tych dwóch światów – z jednej strony jako pracownik, w dodatku Millenials z wysokimi oczekiwaniami, chęcią szybkiego rozwoju i awansu, a z drugiej młody kierownik zespołu, który ma za sobą dwie rekrutacje (Dwie osoby przyjęte do zespołu, raz spotkałam się z odmową po wyborze, łącznie 12 rozmów kwalifikacyjnych). Szczerze? Łatwo nie było, rekrutacje są naprawdę wymagające.  Jest jeszcze trzecia perspektywa – zawodowo zajmuję się marketingiem i mam na koncie działania o charakterze employer brandingowym dla swoich klientów.

Stąd pomysł na cykl artykułów „na styku Employer Brandingu i HR” – będę pisać o tym, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, jakie pytania zadać pracodawcy, jak przeprowadzić kampanię employer brandingową, jakie benefity są atrakcyjne dla pracowników, czym przekonać Millenialsa, by u nas pracował.

Zachęcam Was do podpowiedzi tematów, problemów – chętnie napiszę o tym, co Was zainteresuje. Możecie również podzielić się własnymi historiami od strony pracownika czy pracodawcy – wszystko co jest na styku Employer Brandingu i HR, będzie super!

Wszystkie artykuły w ramach cyklu „na styku Employer Brandingu i HR” możecie znaleźć tutaj!