Prasa branżowa: w lutym w „Marketingu w praktyce”

Prasa branżowa to nieodłączny element rozwoju osobistego, drogi do awansu czy też poszerzenia swojego biznesu. Na początek kilka słów o lutowym numerze „Marketingu w praktyce”. Jak zwykle udało mi się dotrzeć do kilku ciekawych artykułów z dziedziny marketingu i komunikacji.

Chyba nikogo nie muszę przekonywać, że warto czytać i przeglądać prasę branżową. To dawka sporej wartościowej wiedzy, którą ciężko znaleźć w internecie (bardzo często dostępne są wyłącznie recenzje i przedruki). Prasę branżową w przeciwieństwie do specjalistycznych książek czyta się szybciej i łatwiej. Artykuły są o wiele bardziej aktualne niż obszerne rozdziały książek. Do gazety można zerknąć w czasie krótkiej przerwy na kawę w pracy czy też wieczorem, przed snem. Przyzwyczajenie do regularnego czytania prasy branżowej, sprawi, że jako managerowie będziemy „na bieżąco”.

W lutowym numerze „Marketingu w praktyce” szczególnie zainteresowało mnie kilka artykułów. Przede wszystkim warto poczytać o nowoczesnej obsłudze klienta w kanale elektronicznym – to przewodni temat numeru. Okazuje się, że coraz więcej procesów odbywa się w internecie. Dzieje się tak również w sprzedaży. Warto zwrócić uwagę na jakość obsługi klienta – z artykułów można się dowiedzieć, jak cenne i skuteczne może okazać się zwykłe podziękowanie za zakupy. To właściwie nic nie kosztuje, a może przynieść dodatkowe korzyści.

Ważny temat, który poruszyli autorzy gazety to łączenie różnych kanałów komunikacji online. Strona interetowa, newsletter czy social media – żaden z tych kanałów nie działa w oderwaniu od siebie, a wręcz przeciwnie. Należy przyzwyczaić użytkownika – czyli obecnego lub przyszłego klienta, do tego, gdzie może znajdować niezbędne informacje.

W numerze pojawiły się również ciekawe artykuły z zakresu współpracy marketerów z agencjami reklamowymi. Wiele cennych wskazówek dotyczących briefowania oraz budowania długotrwałych relacji z klientami w obszarze marketingu i Public Relations. To wartościowa wiedza, która może bardzo pomóc w codziennej pracy.

Zachęcam do przejrzenia całego numeru „Marketingu w praktyce”. Jeśli macie swoje przemyślenia dotyczące ostatniego numeru – zachęcam do podzielenia się!

0 comments on “Prasa branżowa: w lutym w „Marketingu w praktyce”Add yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *